Δεν γνώριζε το ΔΣ της ΔΕΗ τις πολιτικές "ουρές" της εξαγοράς στα Σκόπια

Τάσεις αποστασιοποίησης από την απόφαση για εξαγορά της εταιρείας EDS στα Σκόπια καταγράφονται τις τελευταίες ημέρες από μέλη του ΔΣ της ΔΕΗ.

Παρά το γεγονός ότι η απόφαση ελήφθη ομόφωνα, μετά τον σάλο που προκλήθηκε αλλά και τις αποκαλύψεις για πτυχές και λεπτομέρειες της συναλλαγής, μέλη του ΔΣ, σύμφωνα με πληροφορίες, εκφράζουν τον προβληματισμό τους και σημειώνουν ότι δεν είχαν ενημερωθεί πλήρως για όλες τις διαστάσεις του ζητήματος και κυρίως για το γεγονός ότι η εξαγοραζόμενη εταιρεία ανήκει στον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και στενό συνεργάτη του Ζάεφ, Κότσο Ανγκούτσεφ.

Αφήνουν δηλαδή να εννοηθεί ότι εάν είχαν πλήρη γνώση πιθανόν να είχαν διαφορετική άποψη ή να είχαν ζητήσει περαιτέρω έλεγχο και ενημέρωση ώστε να μη δημιουργούνται συνειρμοί για ενδεχόμενες "πολιτικές ουρές” της εξαγοράς στα Σκόπια.

Πράγματι, σύμφωνα με πληροφορίες, σε καμία στιγμή της επίμαχης συνεδρίασης κατά την οποία ελήφθη η απόφαση για έγκριση της εξαγοράς δεν υπήρξε νύξη ότι μπορεί να έχει σχέση με έναν σημαίνοντα πολιτικό κυβερνητικό παράγοντα της γειτονικής χώρας, πολύ περισσότερο για τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης των Σκοπίων. Εάν αναφερόταν, θα "χτύπαγαν καμπανάκια” και τα μέλη του ΔΣ θα ζητούσαν πρόσθετη ενημέρωση και αναβολή της απόφασης, πολλώ δε μάλλον όταν η απόφαση συνέπεσε με τις διαπραγματεύσεις για το ονοματολογικό και την υπογραφή της συμφωνίας των Πρεσπών.

Στο θέμα αναφέρθηκε και βουλευτής του ΚΙΝΑΛ, Γιάννης Μανιάτης, κατά τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης που κατέθεσε στη Βουλή και στον αρμόδιο υπουργό Γ. Σταθάκη. "Τα μέλη του ΔΣ της ΔΕΗ που αποφάσισαν ήξεραν την αλήθεια ή τους εξαπατήσατε; Ήξεραν ότι η εταιρεία είναι ιδιοκτησίας του αντιπροέδρου του Ζάεφ;” τόνισε στη Βουλή ο πρώην υπουργός Ενέργειας, ο οποίος συνέδεσε ευθέως την απόφαση για την εξαγορά με την κυβέρνηση.

Συγκεκριμένα, ο κ. Μανιάτης επικαλέστηκε την παραδοχή ότι η εισήγηση για την εξαγορά έγινε από τον διευθύνοντα σύμβουλο της θυγατρικής της ΔΕΗ στην Αλβανία PPC Albania, Γιώργο Λάντζα. Αξίζει να αναφερθεί πάντως ότι το συγκεκριμένο στέλεχος, αν και προερχόμενο από τον ΣΥΡΙΖΑ, δεν ανήκει στο στενό περιβάλλον των συνεργατών του υπουργού ενέργειας Γ. Σταθάκη, με τον οποίο μάλιστα στο παρελθόν είχε έρθει σε σύγκρουση και παραιτήθηκε από την ΕΒΖ.

Από την πλευρά του, τέλος, ο κ. Σταθάκης κατά τη συζήτηση της ερώτησης στη Βουλή έκανε λόγο για υποθέσεις και υπεραμύνθηκε για ακόμη μια φορά της "κρυστάλλινης και πεντακάθαρης”, όπως είπε, διαδικασίας που ακολουθήθηκε.

www.capital.gr της 14/10/2018

Bloomberg: Τι τρέχει με τις ελληνικές τράπεζες και πώς μπορεί να διορθωθεί

Με έξι ερωταπαντήσεις το Bloomberg προσπαθεί να εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους οι ελληνικές τράπεζες επανήλθαν στην επικαιρότητα. Όπως επισημαίνει, οι ελληνικές τράπεζες αντιμετωπίζουν πολλές προκλήσεις, επιβαρυμένες καθώς είναι με το υψηλότερο φορτίο κόκκινων δανείων στην Ευρώπη. Εάν οι αμφιβολίες για την κατάσταση των ισολογισμών τους δεν αντιμετωπιστούν, οι ανησυχίες για την τύχη των ελληνικών τραπεζών μπορεί να βγουν εκτός ελέγχου.

1. Δεν έχουν διορθωθεί ήδη τα προβλήματα της Ελλάδας;
Έχουν γίνει προσπάθειες για αυτό. Αυτό το καλοκαίρι η Ελλάδα βγήκε από το πρόγραμμα διάσωσης και πέτυχε μια αξιοσημείωτη συμφωνία με τις άλλες κυβερνήσεις της ευρωζώνης, η οποία της δίνει περιθώριο μιας δεκαετίας ή και παραπάνω, να αρχίσει να αποπληρώνει τα δάνειά της (με την προϋπόθεση ότι δεν θα επιστρέψει στις δαπάνες που έφεραν την οικονομία της στο χείλος της κατάρρευσης το 2009). Οι μεγαλύτερες τράπεζες της χώρας έχουν ανακεφαλαιοποιηθεί τρεις φορές από την αρχή της κρίσης χρέους –με πιο πρόσφατη το 2015. Το δημόσιο δήλωσε ότι οι τράπεζες είναι τώρα καλά κεφαλαιοποιημένες και είναι έτοιμες να επωφεληθούν από την αναδυόμενη οικονομική ανάκαμψη. Επίσης δήλωσε ότι οι τράπεζες έχουν τώρα νέα μέσα στη διάθεσή τους να επιλύσουν ζητήματα επισφαλών δανείων, όπως οι ηλεκτρονικές δημοπρασίες και ο εξωδικαστικός μηχανισμός.

2. Τότε ποιο είναι το πρόβλημα;
Τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα αποτελούν περίπου το 50% των assets των ελληνικών τραπεζών –περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη χώρα της ΕΕ. Και το περισσότερο κεφάλαιό τους αποτελείται από αναβαλλόμενος φορολογικές απαιτήσεις έναντι του ελληνικού δημοσίου. Ο Γενικός Δείκτης έχει χάσει περισσότερο από το ένα τρίτο της αξίας του φέτος, και έχει ζητηθεί από τη δεύτερη μεγαλύτερη ελληνική τράπεζα, την Τράπεζα Πειραιώς, να αντλήσει περισσότερο κεφάλαιο μέσω πωλήσεων assets μειωμένης εξασφάλισης μέχρι το τέλος του έτους –ένα έργο που περιπλέκεται λόγω της junk αξιολόγησης. Την ίδια στιγμή, οι τράπεζες δέχονται πιέσεις από τις εποπτικές αρχές να επισπεύσουν τη διαδικασία εκκαθάρισης των ισολογισμών τους και να μειώσουν τον όγκο των επισφαλών δανείων, με ορισμένους αναλυτές να αμφιβάλλουν ότι μπορούν να επιτευχθούν αυτοί οι φιλόδοξοι στόχοι. Τα funds με short θέσεις στις ελληνικές τράπεζες, όπως το Oceanwood Capital Mgmt LLP, δεν έχουν πειστεί ότι οι τράπεζες μπορούν να καθαρίσουν τα βιβλία τους χωρίς να "κάψουν" σημαντικά κεφάλαια.

3. Τι μπορεί να γίνει;
Η ελληνική κυβέρνηση φέρεται να εξετάζει ένα σχέδιο για να βοηθήσει τις τράπεζες να επισπεύσουν τις πωλήσεις επισφαλών δανείων, πιθανώς περιλαμβάνοντας μια κυβερνητική εγγύηση, σε μια προσπάθεια να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη. Η κυβέρνηση θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί το μαξιλάρι διαθεσίμων των 24 δισ. ευρώ, για να τονώσει τις τράπεζες. Έχουν ακουστεί διάφορες ιδέες, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας ενός σχήματος προστασίας των assets και ενός οχήματος ειδικού σκοπού στο οποίο θα "ξεφορτώνονται" τα επισφαλή δάνεια με κρατικές εγγυήσεις. Αλλά η χρήση των κεφαλαίων του μαξιλαριού, θα μπορούσε να αποτελέσει πλήγμα στις προσπάθειες της κυβέρνησης να διαβεβαιώσει τους επενδυτές ότι οι χρηματοδοτικές ανάγκες του δημοσίου καλύπτονται πλήρως για τα επόμενα έτη. Και θα μπορούσε να βρεθεί ενάντια στους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που απαγορεύουν την κρατική βοήθεια προς τους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς χωρίς πρώτα να γίνει bail-in στις καταθέσεις άνω των 100.000 ευρώ.

4. Πώς φτάσαμε εδώ;
Το πτωτικό σπιράλ για τις ελληνικές τράπεζες ξεκίνησε πριν από μια δεκαετία, όταν η χώρα μπήκε στην μεγαλύτερη και βαθύτερη ύφεση που μπορεί να θυμηθεί. Οι πελάτες των τραπεζών –νοικοκυριά και επιχειρήσεις- έχουν αθετήσει μαζικά τις υποχρεώσεις απέναντι σε δάνεια από το 2008. Στη διάρκεια αυτής της περιόδου, το δημόσιο επίσης χρεοκόπησε, που σημαίνει ότι οι τράπεζες έπρεπε να διαγράψουν τα ελληνικά ομόλογα που κατείχαν. Και αυτά ήταν πριν εκλεγεί ο Αλέξης Τσίπρας το 2015 με την υπόσχεση να τερματίσει τη λιτότητα. Η εξάμηνη σύγκρουσή του με τους Ευρωπαίους πιστωτές της χώρας προκάλεσε φυγή των καταθέσεων και έφερε την Ελλάδα στο χείλος της εξόδου από την ευρωζώνη. Επιβλήθηκαν capital controls και η οικονομία περιήλθε σε διπλή ύφεση, δίνοντας ένα απότομο τέλος σε μια σύντομη περίοδο ανάκαμψης το 2014.

5. Οι τράπεζες είναι άμοιρες ευθυνών;
Όχι. Οι οικονομικές δυσκολίες της χώρας έχουν εκθέσει σειρά αποτυχιών στην εταιρική διακυβέρνηση, συμπεριλαμβανομένων και δανείων προς δανειζόμενων που δεν θα μπορούσαν ποτέ να αποπληρώσουν. Αυτές οι πρακτικές κρατιούνταν μυστικές, αν μη τι άλλο λόγω του ότι τεράστια δάνεια δόθηκαν σε πολιτικά κόμματα και ΜΜΕ. Στην πραγματικότητα, ένας όρος που συνόδευε την πιο πρόσφατη διεθνή διάσωση της Ελλάδας, ήταν μια πλήρης αναδιοργάνωση των δ.σ. των τραπεζών. Το ερώτημα είναι εάν οι νέες διοικήσεις μπορούν να αλλάξουν την κατάσταση ή εάν οι τράπεζες είναι πολύ βαθιά "στο κόκκινο" για να σωθούν.

6. Και τώρα τι γίνεται;
Στις προηγούμενες περιπτώσεις που ήταν σε κίνδυνο η χρηματοπιστωτική σταθερότητα (π.χ. Ιταλία, Κύπρος), οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές και εποπτικές αρχές έλαβαν μια φιλελεύθερη προσέγγιση στους κανόνες κρατικής βοήθειας της ΕΕ, επιτρέποντας να χρησιμοποιηθεί η κρατική βοήθεια για να αποδεχθεί καταστροφή. Αλλά εάν χρειάζονται τέτοιες λύσεις, δεν θα είναι εύκολες ή φθηνές: η διάσωσης της κεντρικής συνεργατικής τράπεζας της Κύπρου νωρίτερα φέτος, κόστισε στους Κύπριους φορολογούμενος ένα ποσό ίσο με το 13% του ΑΕΠ της χώρας. Εκτός από την πιθανή αξιοποίηση κεφαλαίων που αρχικά προορίζονταν ως μαξιλάρι για το ελληνικό δημόσιο, η χρήση δημοσίων κεφαλαίων επίσης εγείρει ερωτήματα για την αξιοπιστία των τραπεζικών κανόνων της ένωσης, και την ποιότητα της χρηματοπιστωτικής εποπτείας. Εξάλλου, οι ελληνικές τράπεζες δεν είναι οι πρώτες που αντιμετωπίζουν πρόβλημα παρά το ότι πέρασαν τα ευρωπαϊκά stress tests.

www.capital.gr της 07/10/2018

"Μαύρη" εβδομάδα για το Χρηματιστήριο Αθηνών με απώλειες 4,8%

Με μία ακόμη "βουτιά" ολοκλήρωσε την πρώτη, "μαύρη", εβδομάδα του Οκτωβρίου το Χρηματιστήριο Αθηνών, με τους πωλητές να μην δίνουν καν το περιθώριο σε αρκετά χαρτοφυλάκια που βλέπουν τις φθηνές αποτιμήσεις να αντιδράσουν στηρίζοντας την αγορά.

Ειδικότερα, ο Γενικός Δείκτης έκλεισε με απώλειες 2,57% στις 658,97 μονάδες, ενώ σήμερα κινήθηκε μεταξύ των 679,68 μονάδων (+0,49%) και 658,89 μονάδων (-2,58%). Ο τζίρος διαμορφώθηκε στα 75,3 εκατ. ευρώ και ο όγκος ανήλθε στα 42 εκατ. τεμάχια, ενώ μέσω προσυμφωνημένων πράξεων διακινήθηκαν 12,1 εκατ. τεμάχια.

Ο δείκτης υψηλής κεφαλαιοποίησης έκλεισε με πτώση 2,74%, στις 1.730,48 μονάδες, ενώ στο -1,84% ολοκλήρωσε τις συναλλαγές ο Mid Cap και στις 1.051,78 μονάδες. Ο τραπεζικός δείκτης έκλεισε με πτώση 1,78% στις 538,55 μονάδες.

"Μαύρη" ήταν η πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου για το ελληνικό χρηματιστήριο, το οποίο έχασε 4,77% σε επίπεδο Γενικού Δείκτη, υποχωρώντας στα χαμηλότερα επίπεδα από τον Μάρτιο του 2017. Το σφυροκόπημα που δέχτηκε ο τραπεζικός κλάδος στέρησε το 6,7% της αξίας του, συμπαρασύροντας και τον FTSE 25 στο -5% σε μία μόλις εβδομάδα.

Και μπορεί αρκετοί αναλυτές να θεωρούσαν ότι με τη λήξη του Σεπτεμβρίου και τον παραγώγων του τρίτου τριμήνου του έτους ολοκληρώνεται και ο πτωτικός κύκλος του ΧΑ, εντούτοις η εικόνα την εβδομάδα που έληξε σήμερα διέψευσε ακόμη και τον πιο σκεπτικό επενδυτή. Η εικόνα ήταν πολύ χειρότερη του αναμενομένου, με την αγορά να γυρνάει σε εποχές αβεβαιότητας αξιολογήσεων και συρρίκνωσης της οικονομικής δραστηριότητας.

"Σε καμία περίπτωση η Ελλάδα δεν βρίσκεται στις εποχές της αβεβαιότητας που βίωσε τα προηγούμενα χρόνια", αναφέρει χρηματιστηριακή πηγή στο Capital.gr, υπενθυμίζοντας ότι ακόμη και αν η οικονομική δραστηριότητα δεν έχει λάβει τις διαστάσεις της εκρηκτικής ανάκαμψης, η χώρα αναπτύσσεται. Αυτό ουδείς μπορεί να το αμφισβητήσει, όπως άλλωστε ουδείς αμφισβητεί τα ισχυρά θεμελιώδη που εμφάνισαν αρκετές εισηγμένες της ελληνικής αγοράς.

Παρ’ όλα αυτά η αγορά δείχνει ανήμπορη να αντιδράσει ακόμη και τη στιγμή που η συντριπτική πλειονότητα των εγχώριων αναλυτών τονίζει τα υπερπουλημένα επίπεδα που έχει βρεθεί, αλλά και τις φθηνές, πολύ φθηνές αποτιμήσεις. Όπως συμφωνούν οι περισσότεροι, το ΧΑ χρειάζεται ένα θετικό "σοκ" για να ξεκολλήσει από αυτά τα επίπεδα, τα οποία σε καμία περίπτωση δεν αποτυπώνουν την πραγματική αξία της αγοράς.

Για το παραπάνω δεν είναι λίγοι οι αναλυτές που θεωρούν ότι οι υπερβολές περισσεύουν στο χρηματιστηριακό ταμπλό. Και το χειρότερο είναι ότι αυτές οι υπερβολές θα οδηγήσουν σε νέες περιπέτειες τη χώρα, και κυρίως το τραπεζικό σύστημα. Όσο δηλαδή οι κεφαλαιοποιήσεις των τραπεζών εξανεμίζονται, τόσο τα περιθώρια της βελτίωσης των μεγεθών τους, αλλά και της κάλυψης του κόστους μείωσης των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων, στενεύουν.

Στο ταμπλό τώρα, Τιτάν, Jumbo και Λάμδα δέχτηκαν τις μεγαλύτερες πιέσεις στην αγορά, σημειώνοντας απώλειες άνω του 4%, ενώ η πτώση σε Ελληνικά Πετρέλαια, ΟΤΕ, Grivalia, Πειραιώς, ΟΠΑΠ, Alpha Bank, Aegean και ΕΕΕ ξεπέρασε το 3%. Άνω του -2% έκλεισαν οι ΔΕΗ, ΟΛΠ, Εθνική, Βιοχαλκο, ΕΥΔΑΠ και Φουρλής.

Υπό έλεγχο συντήρησαν την πτώση τους οι Motor Oil, ΑΔΜΗΕ, ΓΕΚ Τέρνα και ΕΧΑΕ, ενώ άνω του -1% έκλεισαν οι Τέρνα Ενεργειακή, Σαράντης και Μυτιληναίος. Στον αντίποδα, με ένα μίνι ράλι στις δημοπρασίες, η Eurobank έκλεισε με άνοδο 2,23%, ενώ στο μεγαλύτερο μέρος της συνεδρίασης υποχωρούσε, έως το -5,83%.

www.capital.gr της 07/10/2018

ΕΝΦΙΑ: Ο φόρος που γονατίζει τη μεσαία τάξη

Ένας από τους πιο άδικους και βαρείς φόρους είναι ο ΕΝΦΙΑ για τη μεσαία τάξη και τη μεσαία ιδιοκτησία. Και θα γίνει ακόμη πιο βαρύς και άδικος μετά την εφαρμογή των αλλαγών που ετοιμάζει στον φόρο η κυβέρνηση στο πλαίσιο της διανομής του υπερπλεονάσματος. Περιορισμένος αριθμός ιδιοκτητών, η μεσαία τάξη της ακίνητης ιδιοκτησίας, οι φορολογούμενοι που έκαναν το λάθος είτε να κληρονομήσουν είτε να αποταμιεύσουν και να επενδύσουν στο δεύτερο και τρίτο ακίνητο, καλούνται κάθε χρόνο να σηκώνουν το μεγαλύτερο φορολογικό βάρος.

Ας δούμε τους αριθμούς αναλυτικά:

-Συνολικά οι φορολογούμενοι- φυσικά που έχουν κάποιο εμπράγματο δικαίωμα σε ακίνητο ανέρχονται σε 5,88 εκατομμύρια ευρώ.

-Ο συνολικός ΕΝΦΙΑ, κύριος και συμπληρωματικός φόρος, που πληρώνουν όλοι οι ιδιοκτήτες- φυσικά πρόσωπα ανέρχονται σε 2,718 δισ. ευρώ.

-Οι φορολογούμενοι που έχουν συνολική αξία ακίνητης ιδιοκτησίας έως 60.000 ευρώ, δηλαδή οι πιο μικρή ιδιοκτήτες πληρώνουν συνολικό φόρο 639,8 εκατ. ευρώ ετησίως. Δηλαδή καθένας τους πληρώνει μέσο ετήσιο φόρο 183 ευρώ ή συνολικά το 23,5% του συνολικού φόρου. Μα άλλα λόγια το 59% των ιδιοκτητών πληρώνει μόλις το 23,5% του φόρου.

-Οι φορολογούμενοι που έχουν ακίνητη ιδιοκτησία αξίας 60.000 έως 100.000 ευρώ ανέρχονται σε 1,05 εκατ. Δηλαδή καθένας πληρώνει κατά μέσο όρο 416 ευρώ ετήσιο φόρο.

-Οι ιδιοκτήτες που έχουν περιουσία συνολικής αντικειμενικής αξίας από 100.000 έως 500.000 ευρώ ανέρχονται σε 1.263.078. Πρόκειται για το 21,4% των ιδιοκτητών και μπορούν να χαρακτηριστούν ως η μεσαία τάξη της ακίνητης ιδιοκτησίας ή και της οικονομίας γενικότερα. Αυτή η ομάδα ιδιοκτητών πληρώνει συνολικά 40,3% του ετήσιου ΕΝΦΙΑ. Δηλαδή το 21,4% των ιδιοκτητών πληρώνει το 40,3% του συνολικού φόρου. Ο μέσος φόρος για αυτήν την κατηγορία ιδιοκτητών ξεκινά από 595 ευρώ για όσους έχουν ακίνητα αξίας από 100.000 έως 150.000 ευρώ και φθάνει στα 1.340 ευρώ για όσους έχουν ακίνητα συνολικής ιδιοκτησίας από 200.000 έως 500.000 ευρώ.

-Μόλις το 1,2 των ιδιοκτητών ή 78.399 ιδιοκτήτες έχουν ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας άνω των 500.000 ευρώ και πληρώνουν συνολικά το 20% του ετήσιου ΕΝΦΙΑ.

Η κατάσταση για τη μεσαία ιδιοκτησία θα γίνει ακόμη χειρότερη όταν, όπως αναφέρθηκε, θα εφαρμοστούν οι αλλαγές που θέλει να κάνει η κυβέρνηση στον ΕΝΦΙΑ. Η μείωση του ΕΝΦΙΑ το 2019 θα είναι της τάξης των περίπου 300 εκατ. ευρώ η οποία θα διοχετευθεί σχεδόν αποκλειστικά στους έχοντες μικρής αξίας ακίνητη ιδιοκτησία, δηλαδή έως 100.000 ευρώ. Ακόμη και το 2020 που προβλέπεται νέος γύρος μειώσεων αυτός θα επικεντρωθεί και πάλι στους έχοντες μικρής αξίας ακίνητη ιδιοκτησία αλλά θα επεκταθεί μειούμενη σε όσους έχουν ακίνητα αξίας έως 500.000 ευρώ. Είναι χαρακτηριστικό ότι μετά τις αλλαγές οι μικροϊδιοκτήτες θα έχουν μια μείωση της τάξης του 50% και οι μεσαίοι ιδιοκτήτες μόλις κατά 11%.

www.capital.gr της 07/10/2018

Τα σενάρια για ρύθμιση οφειλών σε μισθωτούς - συνταξιούχους και το μπλόκο από τους θεσμούς

Σενάρια για τη θέσπιση ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών μισθωτών και συνταξιούχων προς τη φορολογική διοίκηση και τα ασφαλιστικά ταμεία επεξεργάζονται τα υπουργεία Οικονομικών και Κοινωνικής Ασφάλισης. Η πρόθεση θέσπισης της ρύθμισης που έχει και προεκλογικό ενδιαφέρον στοχεύει στο να αυξήσει τα φορολογικά έσοδα από τη δεξαμενή των ληξιπρόθεσμων οφειλών αλλά και να δώσει ανάσα σε εκατομμύρια οφειλέτες.

Στο πλαίσιο της συνεργασίας μεταξύ των υπουργείων Οικονομικών και Κοινωνικής Ασφάλισης για την κυοφορούμενη ρύθμιση έχουν πέσει στο τραπέζι, σύμφωνα με πληροφορίες, οι εξής παράμετροι:

- η νέα ρύθμιση θα αφορά κατά κύριο λόγο μισθωτούς, συνταξιούχους και ελεύθερους επαγγελματίες οι οποίοι δεν έχουν δικαίωμα να ενταχθούν στη ρύθμιση του εξωδικαστικού συμβιβασμού

- το ύψος της ληξιπρόθεσμης δεν θα μπορεί να ξεπερνά τις 3.000 ευρώ

- απαραίτητη προϋπόθεση για την ένταξη στη ρύθμιση θα είναι να έχουν εξοφληθεί ή ρυθμιστεί με την πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων όλες οι φορολογικές οφειλές που βεβαιώθηκαν εντός του 2018

- ο αριθμός των μηνιαίων δόσεων δεν θα μπορεί να ξεπερνά τις 36.

Για να θεσπιστεί, όμως, η ρύθμιση η κυβέρνηση θα πρέπει να ξεπεράσει τον σκόπελο των θεσμών. Οι θεσμοί θεωρούν ότι οποιαδήποτε νέα διευκόλυνση των οφειλετών υπονομεύει την προσπάθεια δημιουργίας κουλτούρας πληρωμών στους φορολογούμενους.

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι σε όλα τα κείμενα της επικαιροποίησης του μνημονίου η κυβέρνηση έχει αποδεχτεί ότι δεν θα προχωρήσει στο μέλλον σε νέα ρύθμιση οφειλών, πέραν αυτής του εξωδικαστικού συμβιβασμού που ήδη βρίσκεται σε ισχύ.

Τα στοιχεία για τους φορολογούμενους που βρίσκονται "στο κόκκινο” είναι, πάντως, αποκαλυπτικά της οικονομικής ασφυξίας που έχει προκαλέσει η υπερφορολόγηση. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων:

- 3.874.933 φορολογούμενοι χρωστούν συνολικά 101,5 δισ. ευρώ.

- 3.593.007 φορολογούμενοι χρωστούν συνολικά 3,7 δισ. ευρώ δηλαδή ο καθένας κατά μέσο όρο χρωστά 1.031 ευρώ.

- 240.694 φορολογούμενοι χρωστούν από 10.000 έως 100.000 ευρώ δηλαδή συνολικά 6,6 δισ. ευρώ και

- μόλις 41.232 φορολογούμενοι χρωστούν πάνω από 100.000 ευρώ ο καθένας και συνολικά 91,2 δισ. ευρώ.

www.capital.gr της 28/09/2018

sinergasia

Επικαιρότητα

article thumbnailΝέα δεδομένα για τις τράπεζες, με αιχμή το ζήτημα των "κόκκινων" δανείων, δρομολογεί η κρίση του κορονοϊού, βάζοντας...
Διαβάστε περισσότερα στοΕπικαιρότητα  

Εορτολόγιο/Ημερολόγιο

η ημέρα, η εβδομάδα του έτους

Σήμερα Γιορτάζουν:

Αύριο Γιορτάζουν:

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"

© Copyright 2012 dake-atebank.gr. All rights reserved.