Δύο εκατομμύρια δηλώσεις δεν έχουν ακόμη υποβληθεί

Σχεδόν δύο εκατομμύρια φορολογούμενοι δεν έχουν ακόμη υποβάλει τη φετινή φορολογική δήλωση. Αυτό προκύπτει από τα στατιστικά της φορολογικής διοίκησης αναφορικά με την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων, καθώς πολλοί φορολογούμενοι εξακολουθούν να περιμένουν να πλησιάσει το τέλος της προθεσμίας μιας φορολογικής υποχρέωσης προκειμένου να την εκπληρώσουν. Η προθεσμία για την υποβολή των φετινών φορολογικών δηλώσεων λήγει στις 29 Ιουλίου.

Τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά της αναβλητικότητας πολλών φορολογούμενων:

-Έχουν υποβληθεί συνολικά 4.596.686 φορολογικές δηλώσεις από τις περίπου 6,5 εκατ. που αναμένεται να υποβληθούν συνολικά.

-Από τις φορολογικές δηλώσεις που έχουν υποβληθεί έχουν προκύψει 6.395.544 εκκαθαριστικά σημειώματα. Ο λόγος που ο αριθμός των εκκαθαριστικών είναι κατά περίπου 2 εκατ. υψηλότερος από τον αριθμό των φορολογικών δηλώσεων είναι διότι από φέτος οι σύζυγοι λαμβάνουν ξεχωριστό εκκαθαριστικό και καθένας λαμβάνει την επιστροφή που δικαιούται ή πληρώνει τον φόρο που του βεβαιώνεται.

-Έχουν προκύψει 2.041.020 χρεωστικά εκκαθαριστικά, δηλαδή εκκαθαριστικά από τα οποία προκύπτει οφειλή φόρου εισοδήματος. Το συνολικό ποσό πρόσθετου φόρου που έχει βεβαιωθεί με τα συγκεκριμένα εκκαθαριστικά είναι 1,72 δισ. ευρώ, που σημαίνει ότι ο μέσος φόρος ανέρχεται σε 847 ευρώ. Χρεωστικό εκκαθαριστικό λαμβάνουν κατά κύριο λόγο οι ελεύθεροι επαγγελματίες και όσοι φορολογούμενοι έχουν εισόδημα από πολλαπλές πηγές ή πολλαπλούς εργοδότες (π.χ. μισθωτοί σε δύο μισθολόγια).

-Έχουν εκδοθεί 716.174 πιστωτικά εκκαθαριστικά με συνολική επιστροφή φόρου ύψους 223,2 εκατ. ευρώ, με το μέσο επιστρεφόμενο ποσό να ανέρχεται σε 312 ευρώ.

-Έχουν εκδοθεί 3.638.350 μηδενικά εκκαθαριστικά.

Για όσους λαμβάνουν χρεωστικά εκκαθαριστικά ο φόρος θα πρέπει να εξοφληθεί σε τρεις διμηνιαίες δόσεις, δηλαδή έως το τέλος Ιουλίου, Σεπτεμβρίου και Νοεμβρίου.

Το συνολικό ποσό που θα κληθούν να πληρώσουν όσοι λάβουν χρεωστικό εκκαθαριστικό αναμένεται να ξεπεράσει τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ.

www.capital.gr της 14/07/2019

Ελληνικό: Task force για το "ξεπάγωμα" της επένδυσης των 8 δισ. ευρώ

Με τη Μητροπολιτική Παρέμβαση στο Ελληνικό να είναι ένα από τα πιο σημαντικά "κλειδιά" για την επιστροφή στην ανάπτυξη, ο φάκελος της επένδυσης, ύψους 8 δισ. ευρώ, είναι υψίστης προτεραιότητας για την κυβέρνηση. Δεν είναι τυχαίο ότι το project του Ελληνικού υπήρξε ο πρώτος φάκελος που εξέτασε ο νέος υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, με το έργο να αποτελεί πρώτη προτεραιότητα και για τον υπουργό Περιβάλλοντος, Κωστή Χατζηδάκη. Την ίδια στιγμή, η ανάθεση καθηκόντων τεχνικού συμβούλου στον πρόεδρο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Γιώργο Στασινό, αναμένεται, λόγω του τεχνοκρατικού προφίλ του επικεφαλής του ΤΕΕ, να δώσει περαιτέρω ώθηση στην επιτάχυνση των διαδικασιών για το έργο-μαμούθ αξιοποίησης ακίνητης περιουσίας.

Τι εκκρεμεί

Καθοριστικής σημασίας είναι μέχρι την 31η Ιουλίου, οπότε εκπνέει η παράταση που έχει δοθεί για τον διαγωνισμό του καζίνο, να ολοκληρωθεί η έκδοση τριών κοινών υπουργικών αποφάσεων (ΚΥΑ). Συγκεκριμένα θα πρέπει να αντικατασταθεί η εκδοθείσα ΚΥΑ για το Μητροπολικό Πάρκο ενώ θα πρέπει να εκδοθούν δύο ακόμη ΚΥΑ, για τη ζώνη ανάπτυξης του ακινήτου, που προσδιορίζει τις ακριβείς χρήσεις, και για τους πολεοδομικούς όρους του έργου.

Την ίδια στιγμή, πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι σε εκκρεμότητα υπάρχουν δύο ακόμη προαπαιτούμενα που αφορούν την οριστικοποίηση σειράς, δύο ειδών, όρων που ζητούν οι ενδιαφερόμενοι για το IRC, ώστε όποιο σχήμα πλειοδοτήσει να μη βρεθεί αντιμέτωπο με... δυσάρεστες εκπλήξεις που θα αποτρέψουν την έναρξη υλοποίησης του έργου. Με άλλα λόγια, οι όροι αυτοί είναι απαραίτητο να προσδιοριστούν πριν από τη φάση υποβολής προσφορών, ώστε να μειώνεται το ρίσκο –που δεν προέρχεται από την εκμετάλλευση του IRC– για τους υποψήφιους. Στους όρους αυτούς, που πρέπει να προσδιοριστούν, περιλαμβάνονται και νομοτεχνικά ζητήματα, τα οποία, ενδεχομένως, να λειτουργούν ανασταλτικά για την υποβολή προσφορών. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στόχος είναι όλα αυτά τα ζητήματα να ξεκαθαρίσουν πριν εκπνεύσει η προθεσμία για τον διαγωνισμό στο καζίνο, ώστε οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές να διαθέτουν έναν ξεκάθαρο οδικό χάρτη.

Εναλλακτικά, το plan b που θα μπορούσε να ενεργοποιηθεί, με στόχο να εξασφαλιστεί περισσότερος χρόνος, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, περιλαμβάνει το ενδεχόμενο της χορήγησης, μικρής μόνο διάρκειας, παράτασης του διαγωνισμού για το καζίνο.

Σημειώνεται ότι τα ενδιαφερόμενα σχήματα για τη χορήγηση άδειας και την κατασκευή του ολοκληρωμένου συγκροτήματος με καζίνο (IRC), είναι η Mohegan Gaming & Entertainment (MGE) με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Hard Rock και η Genting. Στόχος είναι, με χρονικό ορόσημο την 31η Ιουλίου, να ολοκληρωθεί σειρά προαπαιτούμενων, με κυριότερα την αντικατάσταση της εκδοθείσας Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ).

Η επένδυση για το IRC, της οποίας το ύψος ενδέχεται να αγγίξει το 1 δισ. ευρώ, εκτιμάται ότι θα αποτελέσει το πρώτο αναπτυξιακό "σοκ" που έχει ανάγκη η κατασκευαστική αγορά. Κατά πληροφορίες του "Κεφαλαίου", στη μελέτη των Αμερικανών της Mohegan με την οποία η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει υπογράψει συμφωνία στρατηγικής συνεργασίας, το καζίνο θα αντιπροσωπεύει μόλις ένα μικρό τμήμα του ολοκληρωμένου τουριστικού συγκροτήματος. Κι αυτό επειδή η εταιρεία, ως μία εκ των τριών ενδιαφερομένων, εάν κερδίσει τον διαγωνισμό, θα δώσει έμφαση στις χρήσεις αναψυχής, δηλαδή στην υλοποίηση ξενοδοχείου δυναμικότητας τουλάχιστον 2.000 κλινών και ανοιχτού χώρου εκδηλώσεων που θα φιλοξενεί, συχνά, μεγάλα ονόματα του διεθνούς καλλιτεχνικού στερεώματος και θα λειτουργεί στα πρότυπα του Mohegan Sun Arena στις ΗΠΑ. Στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, η εταιρεία συνεργάζεται με έξι από τις μεγαλύτερες εταιρείες θεαμάτων και ψυχαγωγίας, γεγονός που θα της επιτρέψει να εξασφαλίσει μεγάλα ονόματα του διεθνούς jet set. Η εταιρεία φιλοδοξεί να μετατρέψει το Integrated Casino Resort σε έναν από τους μεγαλύτερους τουριστικούς πόλους της χώρας, που θα είναι δυνατόν να προσελκύει τουλάχιστον 3 εκατ. επισκέπτες κάθε χρόνο.

www.capital.gr της 14/07/2019

Δώρο Βρυξελλών στην κυβέρνηση για ενεργειακές επενδύσεις

Η έμφαση που δίνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις επενδύσεις εξοικονόμησης ενέργειας είναι δεδομένη και πηγάζει από δύο συγκεκριμένους λόγους: ο πρώτος αφορά στους στόχους για περιορισμό της κλιματικής ρύπανσης και μείωση των εκπομπών ρύπων από τον κτιριακό τομέα και ο δεύτερος στην αναπτυξιακή σημασία του ρόλου των κατασκευών. Όπως και στην Ελλάδα, έτσι - κυρίως - στις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης δεν χτίζονται νέες οικοδομές, ωστόσο υπάρχει σημαντική ανάγκη για ανακαίνιση και εκσυγχρονισμό των κτιρίων ώστε να είναι ενεργειακά αποδοτικά.

Εκτιμάται δε ότι οι ανάγκες για ανακαινίσεις κτιρίων στην Ευρώπη, σε ένα συντηρητικό σενάριο για την ελάχιστη ικανοποίηση των στόχων που έχουν τεθεί για την εξοικονόμηση ενέργειας, φτάνουν τα 170 δισ. ευρώ ετησίως, πάνω από 2 τρισ. ευρώ μέχρι το 2030 προκειμένου να υπάρξει εξοικονόμηση ενέργειας κατά 32,5% από τον κτιριακό τομέα.

Κατά την Κομισιόν, οι επενδύσεις στην εξοικονόμηση ενέργειας έχουν σημαντική αναπτυξιακή περιφερειακή διάσταση και αφορούν όχι μόνο τη βαριά βιομηχανία που παράγει τον αναγκαίο εξοπλισμό (αλουμίνια, οικοδομικά υλικά, κουφώματα, μηχανολογικός εξοπλισμός κ.λπ.) αλλά και την απασχόληση, καθώς θα τονωθεί η ζήτηση για τεχνίτες, επαγγελματίες, εργατικό προσωπικό, αλλά και επιστημονικό (μηχανικοί, ηλεκτρολόγοι, αρχιτέκτονες κ.λπ.).

Το ανεκμετάλλευτο δώρο

Με αυτό το σκεπτικό η Κομισιόν έχει εστιάσει στο πώς μπορεί να ενισχύσει τις επενδύσεις εξοικονόμησης ενέργειας στον κτιριακό τομέα και κυρίως στο πώς μπορούν να κινητοποιηθούν τα αναγκαία κεφάλαια. Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, πρόσφατα επετεύχθη συμφωνία με τη Eurostat σε σχέση με τα δημόσια κτίρια που αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι από τα κτίρια που θα πρέπει να ανακαινιστούν.

Μέχρι πρόσφατα οι όποιες δαπάνες δήμων ή περιφερειών για την ανακαίνιση των κτιρίων βάραιναν τον προϋπολογισμό. Με δεδομένο ότι οι περισσότεροι δήμοι είναι χρεωμένοι, οι όποιες δαπάνες αύξαναν τα ελλείμματα και στις περισσότερες των περιπτώσεων έμπαινε απαγορευτικό στη χρηματοδότηση ή τον δανεισμό.

Ωστόσο η Γενική Διεύθυνση Ενέργειας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ήρθε σε συμφωνία με τη Eurostat, εφόσον οι επενδύσεις εξοικονόμησης ενέργειας ενός δήμου ή περιφέρειας γίνουν υπό τη μορφή ΣΔΙΤ (σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα) τότε να μην βαραίνει το έλλειμμά τους.

Ήδη σε χώρες της ΕΕ έχουν εφαρμοστεί διάφορα σχήματα όπως, π.χ., μια εταιρεία έχει αναλάβει να υλοποιήσει τις αναγκαίες επενδύσεις στα κτίρια και στη συνέχεια αποπληρώθηκε από τη διαφορά που προέκυψε από τη μείωση του ενεργειακού κόστους.

Γιατί ιδιώτες

Στο ερώτημα γιατί πρέπει να κινητοποιηθούν ιδιωτικά κεφάλαια και γιατί δίνονται κίνητρα για συμπράξεις ιδιωτικού και δημόσιου τομέα σε αυτήν την κατεύθυνση, η απάντηση είναι απλή: μέχρι σήμερα τα διάφορα "εξοικονομώ κατ᾽ οίκον” ανά την Ευρώπη χρηματοδοτούνταν από κοινοτικά κονδύλια και παρά την επιτυχία τους, δεν ικανοποιούσαν τη ζήτηση. Οι ανάγκες σε κεφάλαια είναι τέτοιες που πολύ απλά χωρίς κινητοποίηση ιδιωτικών πόρων τα νούμερα δεν βγαίνουν και οι στόχοι δεν θα επιτευχθούν.

Σε αυτή την κατεύθυνση μάλιστα ήδη στην ΕΕ υπάρχουν συγκεκριμένες τραπεζικές πρωτοβουλίες με χαρακτηριστικότερη εκείνη της European Mortgage Bank Federation μαζί με 45 τράπεζες, οι οποίες έφτιαξαν προϊόντα στεγαστικών δανείων που δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά.

Η σημασία

Ο κλάδος των κατασκευών αποτελεί έναν από τους βασικούς μοχλούς που ποντάρει η νέα κυβέρνηση για την αναθέρμανση της αγοράς. Και ενώ μέχρι σήμερα οι όποιες προσπάθειες για ανάκτηση του χαμένου εδάφους γίνονταν κυρίως μέσα από τα δημόσια έργα, την ίδια στιγμή η ιδιωτική κατασκευαστική δραστηριότητα παρέμενε υποτονική. Το τελευταίο διάστημα υπήρξαν σημάδια σταθεροποίησης κυρίως εξαιτίας των ακινήτων σε τουριστικές περιοχές που παρουσιάζουν ζήτηση. Οι επενδύσεις στον τομέα της εξοικονόμησης ενέργειας μπορούν να δημιουργήσουν μια νέα ανάπτυξη και τόνωση στην αγορά, με ταυτόχρονο σημαντικό όφελος και για τον απλό καταναλωτή. Υπενθυμίζεται ότι μία από τις βασικές εξαγγελίες του προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας αφορά ακριβώς στη φορολογική ελάφρυνση για τις δαπάνες εξοικονόμησης ενέργειας, με ένα πιο ανοιχτό για τους πολίτες πρόγραμμα "εξοικονομώ κατ' οίκον" με νέα μορφή και πιο φιλικά χαρακτηριστικά και κριτήρια συμμετοχής, ιδιαίτερα για τη μεσαία τάξη.

www.capital.grτης 14/07/2019
 
 

Ιταλική «φούσκα» στα NPEs απειλεί και την Ελλάδα

Πριν καλά καλά ξεκινήσουν οι πωλήσεις μεγάλων πακέτων και αναπτυχθεί η δευτερογενής αγορά «κόκκινων» δανείων στην Ελλάδα, οι εγχώριες τράπεζες κινδυνεύουν να βρεθούν αντιμέτωπες με μία μεγάλη πρόκληση που δεν είχαν υπολογίσει, εκτός από τα δεδομένα προβλήματα και τις επικίνδυνες επιπτώσεις της προεκλογικής περιόδου.

Ο κίνδυνος έρχεται από την Ιταλία όπου εκφράζονται φόβοι ότι η αγορά των «κόκκινων» δανείων εξελίσσεται σε μία μεγάλη φούσκα που μπορεί να συμπαρασύρει από μερικά funds μέχρι ολόκληρο το σύστημα. Το πρόβλημα σχετίζεται με τον μηχανισμό που έχει στηθεί και περιλαμβάνει τις τράπεζες που «καίγονται» να πουλήσουν δάνεια, τα funds που τα αγοράζουν και τις εταιρείες διαχείρισης. Πρόκειται για ένα μεγάλο παζάρι που έχει προκαλέσει τη διόγκωση των τιμών των NPEs, όχι όμως σε περιβάλλον ανάπτυξης – όπως θα ήταν το φυσιολογικό – αλλά σε έναν υφεσιακό φαύλο κύκλο. Είναι δεδομένο πως κάποιοι κερδίζουν από όλη αυτή την ιστορία και ορισμένα funds βγάζουν δεκάδες εκατομμύρια, ωστόσο τα σίγουρα έσοδα που πολλοί περίμεναν αποδεικνύονται ουτοπικά.

Είναι σαν να βλέπουμε μία προβολή του τι θα μπορούσε να συμβεί στην Ελλάδα σε λίγους μήνες και χρόνια, αν δεν γίνουν προσεχτικές κινήσεις και δεν ενισχυθεί η ανάπτυξη. Διότι ακόμη και με ανάπτυξη στο 2% η Ελλάδα δεν είναι Ιταλία ούτε έχει τις ίδιες προοπτικές. Η ιταλική είναι η έβδομη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο ενώ η Ελλάδα έχει χάσει το 26% του ΑΕΠ.

Για να καταλάβουμε πόσο μεγαλύτερη αγορά και πόσο πιο ανεπτυγμένη είναι η ιταλική αρκεί μία σύγκριση στις πωλήσεις «πακέτων». Οι ελληνικές τράπεζες πούλησαν συνολικά «κόκκινα» δάνεια ύψους 9 δισ. ευρώ μέσα στο 2018, όταν οι ιταλικοί πιστωτικοί όμιλοι «ξεφορτώθηκαν» 70 δισ. ευρώ, που είναι επίπεδο-ρεκόρ για τη γειτονική μας χώρα το περασμένο έτος και πάνω από 100 δισ. ευρώ τα τελευταία χρόνια.

Ήταν τόσο μεγάλες οι προσδοκίες των «κορακιών» στην Ιταλία που ο ανταγωνισμός έφτασε σε ακραία επίπεδα. Αποτέλεσμα είναι σήμερα οι τιμές των NPEs να μην συνάδουν με την ποιότητα των δανείων. Οι προσφορές των funds έχουν οδηγήσει τη μέση τιμή των πακέτων δανείων (ενυπόθηκων και χωρίς εξασφαλίσεις) από το 19% που ήταν το 2017 στο 28% το 2018. Θα έλεγε κανείς ότι αυτή είναι – και είναι – μία πολύ καλή εξέλιξη για τις ιταλικές τράπεζες αφού έχουν τη δυνατότητα να πωλούν δάνεια σε καλύτερες τιμές. Θα μπορούσε επίσης να ήταν θετική εξέλιξη και για τις ελληνικές τράπεζες οι οποίες έχουν ακόμη μακρύ δρόμο μπροστά τους. Όμως η ανάπτυξη στην Ιταλία παραμένει μηδενική με αποτέλεσμα η ποιότητα των δανείων να παραμένει χαμηλή και τα funds να μην μπορούν να εισπράξουν τα χρήματα που δαπάνησαν. Έτσι δημιουργείται μία φούσκ που μπορεί να έχει πολύ αρνητικές επιπτώσεις.

 

Το ζήτημα αφορά ευθέως και τις ελληνικές τράπεζες αφού σε μεγάλο βαθμό οι εταιρείες που διαχειρίζονται τα ιταλικά δάνεια έχουν ή επιθυμούν να αποκτήσουν παρουσία και στην Ελλάδα (Fortress, Pimco, Cerberus, Cerved, Bain κ.ά). Υπάρχει ο κίνδυνος, λοιπόν, τα funds που θα αντιμετωπίσουν σημαντικό πρόβλημα στην Ιταλία να προσπαθήσουν να αποφύγουν την Ελλάδα και εν πάση περιπτώσει όλοι θα γίνουν πολύ πιο επιφυλακτικοί, αφού η χώρα μας δεν πείθει για τις αναπτυξιακές της προοπτικές.

Αρκεί όμως η πώληση των NPEs σε εταιρείες διαχείρισης; Θα γίνουν οι απαραίτητες κινήσεις για να ενισχυθεί η ανάπτυξη στο βαθμό που πρέπει έτσι ώστε οι δανειολήπτες να αρχίσουν να πληρώνουν τα δάνειά τους;

Σύμφωνα με στοιχεία της ιταλικής τράπεζας Ifis, τα οποία παραθέτει η ιταλική εφημερίδα il sole 24 ore, το 2015 και το 2016 η δευτερογενής αγορά ευθυνόταν για το 31% των συνολικών πωλήσεων και το 51% των αγορών. Το 2017 και το 2018, εξαιτίας της έκρηξης στις πωλήσεις δανείων η δευτερογενής αγορά υποχώρησε στο 4% και 2% αντίστοιχα., ενώ αναμένεται να ανθίσει και πάλι το 2019 στο 39%. Αυτό σημαίνει ότι περίπου μία στις δύο πωλήσεις NPEs θα πραγματοποιηθεί φέτος από επενδυτές και funds και όχι από τράπεζες.

Οι επενδυτές, δηλαδή, που αγοράζουν τα δάνεια, είτε δεν έχουν τις κατάλληλες υποδομές, τους απαιτούμενους πόρους ή ακόμη και την τεχνογνωσία, είτε απογοητεύονται από τα αποτελέσματα της διαχείρισης και προτιμούν να πουλήσουν τα δάνεια σε άλλους επενδυτές, είτε απλώς κάνουν μπήκαν στην αγορά για το trade. Με την πώληση τμημάτων των πακέτων, τα funds καταφέρνουν να βελτιώσουν τα αποτελέσματά τους. Έτσι δημιουργείται μία αλυσίδα στην οποία το πρόβλημα δεν αντιμετωπίζεται, απλώς μεταφέρεται.

Στην Ιταλία, παρατηρούνται επίσης, φαινόμενα όπου οι δανειολήπτες ακόμη και αν θέλουν να πληρώσουν δεν βρίσκουν κάποιον να μιλήσουν, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις αποτρέπονται οι κατασχέσεις επειδή οι διαχειριστές δεν πληρώνουν τα… παράβολα. Σύμφωνα με ιταλικά μέσα, οι μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης έχουν δει τον όγκο εργασίας να αυξάνεται κατά 73% από το 2016 έως το 2018 αλλά το προσωπικό τους ενισχύθηκε μόλις κατά 21%. Συνεπώς, η αγορά των «κόκκινων» δανείων, ενώ διογκώνεται εμφανίζει ταυτόχρονα σημάδια «κόπωσης» και αδυναμίας διαχείρισης από τις εξειδικευμένες εταιρείες με αποτέλεσμα το συνολικό εγχείρημα να βρίσκεται στον αέρα.

 

 

Οι θεσμοί γράφουν fast track αξιολόγηση με κριτική για παροχολογία & 5,5 δισ.

Τον τρόπο με τον οποίο θα διαχειριστούν τις κυβερνητικές ανακοινώσεις αναζητούν, σύμφωνα με πληροφορίες, οι δανειστές. Επιχειρείται να διατηρηθεί ένα κλίμα σχετικής ηρεμίας ενόψει των Ευρωεκλογών, αλλά και να δοθεί το πρώτο "μήνυμα" δυσαρέσκειας για τις κυβερνητικές εξαγγελίες. Προς το σκοπό αυτό έχει δοθεί εντολή και ήδη γράφεται η πρώτη ολοκληρωμένη "αποτίμηση" για τα πακέτα Τσίπρα. Αναμένεται στις αρχές της εβδομάδας και θα παραδοθεί στα στελέχη των Θεσμών και των κρατών μελών, ενώ γράφεται κυρίως από τα στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που ήταν στην Αθήνα έως την Παρασκευή. Δημοσιονομική "τρύπα" φέτος Σύμφωνα με πληροφορίες οι δανειστές θεωρούν ότι προκαλείται δημοσιονομική "τρύπα", η οποία επιχειρείται να καταμετρηθεί. Οι βασικές αιτιάσεις για το νομοσχέδιο των 120 δόσεων επικεντρώνονται στην "κουλτούρα πληρωμών", που θεωρείται ότι δέχεται πλήγμα, αλλά και στο κόστος που θα έχουν, αναφορικά με το οποίο οι διαφωνίες με την ελληνική πλευρά παραμένουν. Το δε νέο πακέτο παροχών του 2019 (μείωση ΦΠΑ σε εστίαση, τρόφιμα, ενέργεια και επίδομα σε συνταξιούχους) εκτιμάται ότι ανατρέπει τον στόχο για πρωτογενές πλεόνασμα στο 3,5% του ΑΕΠ φέτος. Επιπλέον, θεωρείται ότι κινείται στη λάθος κατεύθυνση, γιατί δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τις δημόσιες επενδύσεις, αλλά και κανένα "απόθεμα" για πιθανά αναδρομικά λόγω δικαστικών αποφάσεων. Οι "θεσμοί" περιμένουν και τις "αντιδράσεις" της Αθήνας μετά την ολοκλήρωση της ψηφοφορίας στη Βουλή. Δηλαδή θέλουν να δουν αν στο νομοσχέδιο που έχει προαναγγείλει θα υπάρξουν κάποιες "λειάνσεις" στα μέτρα με τη μορφή του μη μόνιμου χαρακτήρα ή της αιρεσιμότητας (π.χ. για την επιβολή του επιδόματος). Το ίδιο ισχύει και για τη ρύθμιση των 120 δόσεων, αλλά και για την αύξηση των συντάξεων χηρείας. Γα το θέμα του "ειδικού λογαριασμού" των 5,5 δισ. ευρώ, δημοσίευμα του Bloomberg έκανε λόγο για μεγάλες αντιδράσεις που μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο ακόμη και την ενεργοποίηση της επόμενης "δόσης" παρεμβάσεων στο χρέος που αναμένεται το Φθινόπωρο με την 4η αξιολόγηση. Το "ραπόρτο" στο Eurogroup Η πρώτη αποτίμηση θα δοθεί στους Θεσμούς" αλλά και στο Eurogroup, που συνεδριάζει την Πέμπτη. Ανεξάρτητα από το αν θα εισαχθεί θέμα "Ελλάδα" στην υπουργική σύνοδο της Πέμπτης, στο "περιθώριο" συζήτηση θα γίνει. Αρμόδιες πηγές αναφέρουν επίσης ότι δηλώσεις/τοποθετήσεις δεν μπορούν να αποκλειστούν ούτε από τους ΥΠΟΙΚ ούτε κατά τη συνέντευξη Τύπου που θα ακολουθήσει. Η κυβερνητική στάση θεωρείται "υποχώρηση από τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η κυβέρνηση", σύμφωνα με πηγές των "θεσμών". Αναφέρουν ότι δεν είχαν γνώση για τις πρωθυπουργικές ανακοινώσεις. Επισήμαιναν, μάλιστα, ότι "θα μελετήσουν και θα επαναϋπολογίσουν τις συνέπειες των όσων εξαγγέλθηκαν στην έκθεσή τους (πιθανότατα αρνητικές) για την οικονομία". Άλλες πηγές, πάντως, έλεγαν ότι σε γενικές γραμμές οι "θεσμοί" ήταν ενήμεροι για τις ελληνικές προθέσεις, αλλά δεν γνώριζαν τις "λεπτομέρειες" των ανακοινώσεων. Η αναφορά δεν θα καθορίσει μόνο τον αντίκτυπό των μέτρων στην επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων, "αλλά και τη συνοχή τους με τις δεσμεύσεις της Ελλάδας έναντι του Eurogroup για την εφαρμογή όλων των βασικών μεταρρυθμίσεων που εγκρίθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος", αναφέρουν αρμόδιες πηγές. Και εξηγούν ότι τα συμπεράσματα θα καταγραφούν στην έκθεση Ενισχυμένης Εποπτείας της 5ης Ιουνίου. Στην ίδια έκθεση της 5ης Ιουνίου, θα καταγραφούν και τα υπόλοιπα ανοικτά μέτωπα. Τα νέα στοιχεία του ΥΠΟΙΚ δείχνουν ότι και ο στόχος απομείωσης των οφειλών προς ιδιώτες δεν έχει επιτευχθεί. www.capital.gr της 12/05/2019

sinergasia

Επικαιρότητα

article thumbnailΣχεδόν δύο εκατομμύρια φορολογούμενοι δεν έχουν ακόμη υποβάλει τη φετινή φορολογική δήλωση. Αυτό προκύπτει από τα...
Διαβάστε περισσότερα στοΕπικαιρότητα  

Εορτολόγιο/Ημερολόγιο

η ημέρα, η εβδομάδα του έτους

Σήμερα Γιορτάζουν:

Αύριο Γιορτάζουν:

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"

© Copyright 2012 dake-atebank.gr. All rights reserved.